Evenementen als onderdeel van de marketingstrategie

Evenementen als onderdeel van de marketingstrategie

Je las het al in de nieuwjaarsgroet van onze directeur Constant. Evenementen worden steeds meer ingezet als middel om een duidelijke doelstelling te behalen, waarbij de return on investment leidend is. Ook de collega’s van de Arjan van Dijk Groep benoemen dit aspect in hun vooruitblik waarin ze de trends van 2018 bespreken. Deze trends tonen aan dat evenementen een meerwaarde hebben voor je gehele communicatie of marketingstrategie.

Groter geheel

Evenementen als losse momenten die op z’n hoogst worden gebruikt om wat successen te vieren en te netwerken? Vergeet het! Evenementen hebben tegenwoordig een duidelijke doelstelling en moeten bijdragen aan een groter geheel, zoals bijvoorbeeld het overbrengen van een boodschap of het verhogen van de sales. Evenementen zijn leuk, maar worden niet meer alléén georganiseerd omdat ze leuk zijn.

Direct contact

Dat we door de opkomst van online media minder direct contact hebben met elkaar, dat weten we nu onderhand allemaal wel. Dat is verder niet zo heel interessant meer, maar gevolg is wel dat evenementen nu nóg belangrijker worden voor het invullen van dit gat. Tijdens evenementen is het mogelijk om wél direct contact te hebben met de doelgroep, die zich door de ruimte voor dialoog ook gelijk gehoord voelt.

Meer budget

Zoals ook al te lezen in onze nieuwjaarsgroet: de crisis heeft nogal zijn invloed gehad op de budgetten voor evenementen. Een evenement is makkelijk uit de begroting te knippen wanneer er eigenlijk geen échte doelstelling is. We hebben er echter ook van geleerd: bijvoorbeeld om evenementen dus onderdeel te laten zijn van de marketing en communicatiestrategie. Bedrijven zien hierdoor dat evenementen bijdragen aan het behalen van de doelstellingen, waardoor de budgetten weer groeien. Constant in Beweging denkt graag met opdrachtgevers mee over een verassend concept om die doelstellingen te behalen en voelt zich dan ook altijd medeverantwoordelijk voor de beschikbare budgetten. Ook een evenement organiseren op één van onze varende locaties? Neem contact op of vraag een offerte aan!

Bron: Arjan van Dijk Groep