WAT GEBEURT ER ‘TUSSEN DE OREN’ VAN EVENT BEZOEKERS?

Elk jaar verschijnt er een dozijn boeken over events. Vaak is het meer van hetzelfde. Dit keer stuitte de redactie van de nieuwsbrief op een eventboek dat geschreven is vanuit een heel verfrissende invalshoek. Wat gebeurt er ’tussen de oren’ van event bezoekers tijdens een meeting? Het antwoord komt uit de psychologie, antropologie en groepsdynamica. En levert een verklaring waarom het ene event of meeting leidt tot nieuwe inzichten, ander gedrag en new business, terwijl een andere zakelijke bijeenkomst al vergeten is op de weg terug naar huis. Eric de Groot en Mike van der Vijver leggen het uit in het boek Into the Heart of Meetings. Basic Principles of Meeting Design. Een voorbeeld. Een paar graden verschil in de temperatuur in de zaal heeft een enorme invloed op de beleving van het programma. Bezoekers hebben het niet ’te warm’, maar ervaren de sessie onbewust als ’te lang’. De schrijvers geven talloze tips hoe je als event organizer dergelijke onbewuste processen positief kunt beïnvloeden. Constant in Beweging verloot twee exemplaren van dit interessante boek onder degenen die hier klikken.