Eventcase: de TU-boot, sinds 1982

Eventcase : de TU-Boot, sinds 1982

Je leest het goed! Sinds 1982 organiseert Constant in Beweging, samen met Technische Unie, jaarlijks de TU-Boot. De TU-Boot is een vakbeurs die zicht richt op professionele afnemers van installatiematerialen op het gebied van onder meer elektrotechniek, licht, sanitair, klimaattechniek en gereedschap. Het concept is in die 43 jaar uitgegroeid tot een iconische “Boatshow” die de toeleveranciers van Technische Unie in de gelegenheid stelt om direct met de eindgebruiker  in contact te komen en kennis en innovaties te delen. Een concept dat al 43 jaar staat als een huis en ieder jaar opnieuw waarde toevoegt voor Technische Unie, exposanten en bezoekers.

Het concept:

Voor deze opdrachtgever vaart de Blue Rhapsody jaarlijks met zo’n 75 beursstands naar ruim 20 verschillende locaties in Nederland, van Nijmegen tot IJmuiden en van Groningen tot bij Maastricht. Van maandag tot en met donderdag is de beursvloer voor bezoekers geopend van 16:00 tot 21:00 uur. Het schip blijft tijdens de expo aan de kade en vaart na afloop van iedere beursdag naar een volgende locatie. Op deze manier kan Technische Unie op verschillende locaties door het land steeds dezelfde beurservaring bieden aan exposanten én bezoekers.w

De ongeveer 6.000 bezoekers die de TU-Boot ieder jaar verwelkomt krijgen aan boord, óp de beursvloer, een maaltijd vervangend foodconcept aangeboden. Onder het genot van heerlijk en gevarieerd eten en drankjes laten zij zich bijpraten door de exposanten over noviteiten in hun vakgebied.

De kracht van lokaal!

De kracht van het concept van de TU-Boot is dat de beurs naar de bezoeker komt. En omdat de beurs daardoor “om de hoek” is, is een bezoek makkelijk en laagdrempelig.  De verkoopkantoren van Technische Unie nodigen hun lokale netwerk uit en ontvangen bezoekers persoonlijk aan boord. Op deze manier versterkt Technische Unie de band met haar klanten.

Voor exposanten is de TU-Boot dé manier om direct in contact te komen met de doelgroep op verschillende locaties door het hele land. De opzet van de expo zorgt voor een intieme, toegankelijke sfeer, die uitnodigt tot persoonlijke interactie. Daarnaast zorgt het Boatshow-concept voor een memorabele beleving, waarbij je als exposant niet alleen je product kan tonen, maar ook je verhaal over de bühne kan brengen.

Waarom kiest Technische Unie al 43 jaar voor Constant in Beweging?

Een zakelijke relatie van 43 jaar is in het evenementenvak écht bijzonder te noemen. Als “De Mogelijkmakers” positioneert Technische Unie zich als een partner die klanten helpt uitdagingen mogelijk te maken door verbinding te maken, grenzen te verleggen en te innoveren. En die waarden sluiten goed aan bij Constant in Beweging. Beide bedrijven zijn frontrunners in hun eigen branche en hebben een eigen, sterke merkidentiteit, gebaseerd op kwaliteit, professionaliteit, persoonlijk contact en dienstverlening naar klanten en opdrachtgevers.

Technische Unie gebruikt haar know-how om stands aan boord te verkopen en bezoekers naar de beurs te trekken. Wij ontzorgen de Technische Unie met het selecteren van de juiste ligplaatsen, een uitgekiend vaarschema, ondersteuning bij parkeren, busshutlles, hostessen, entertainment en een verrassend foodconcept.

En door onze krachten te bundelen, heeft de TU-Boot ook na 43 jaar nog niets aan relevantie ingeboet. Een langdurige successtory, niet alleen voor bezoekers en exposanten, maar zeker ook voor Technische Unie, die jaarlijks 6.000 klanten trakteert op een mooie avond en 7 weken per jaar met haar marketing kan richten op de TU-Boot.

Benieuwd hoe een Boatshow jouw bedrijf kan helpen?

Is het lokaal tonen van je product, showroom of innovaties op meerdere locaties interessant voor jouw bedrijf? Dan gaan we graag met je in gesprek om de mogelijkheden te onderzoeken en een taylormade eventconcept voor je te ontwikkelen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *