Maak kennis met Johan: partymanager van de Jules Verne
Een oververhitte dag op kantoor Arnhem. Het is druk, maar het is vooral de temperatuur die de meeste collega’s naar het hoofd stijgt. De airconditioning werkt, maar is vergeten aan te zetten. Dan komt de redder in nood binnen met een breed scala aan ijsjes. Dat zou hij die dag overigens drie keer doen. Het is precies hoe we partymanager Johan kennen. Samen met collega Harry zorgt hij ervoor dat gasten aan boord van de Jules Verne niets te kort komen.
Johan is één van de vaste gezichten van de Jules Verne. Bijna 3 jaar geleden belandde hij bij Constant in Beweging waar hij dus als partymanager van de Jules Verne aan de slag ging. Ik spreek hem dan ook aan boord van het schip, terwijl hij mij een rondleiding geeft. Als werknemer van Constant in Beweging ken ik het schip natuurlijk al wel, maar het gevaarte blijkt nog heel wat geheimen voor me in petto te hebben.
Zo laat Johan mij zien waar de nauten, koks en partymanagers overnachten wanneer zij meerdere dagen voor een evenement uitvaren. “Soms zijn we meerdere dagen weg van huis, maar de medaille heeft twee kanten. Ik heb soms ook zo een hele week tussendoor vrij. Dat vind ik echt heerlijk”. Gepokt en gemazeld door het leven bleek het aannemen van Johan een schot in de roos te zijn. Met zijn gastvrijheid en ervaring zorgt hij ervoor dat ieder evenement vlekkeloos verloopt.
De carrière van Johan is probleemloos ‘bewogen’ te noemen. Zo is hij door defensie uitgezonden geweest tijdens de golfoorlog, maar is hij ook beheerder geweest van het Kulturhus in Ulft. Allemaal ervaringen die hij meeneemt in zijn werk aan boord van Jules Verne. Daarnaast heeft hij een culinaire achtergrond, waarin hij onder andere een eigen restaurant heeft gehad. Hij is dan misschien geen onderdeel van het keukenteam; hij weet als leermeester kok/kelner maar al te goed wat zijn gasten geserveerd krijgen.
De verhuizing van de keuken naar een rol daarbuiten bevalt hem zeer. “De dynamiek van de werkvloer geeft me energie. Ik ben vaker met gasten in gesprek en speel in op hun directe wensen. Ieder evenement is anders en dat geeft uitdaging en variatie. Wanneer je in de afgelopen jaren nog nooit één serieuze klacht hebt gehad, en na afloop van een evenement een hand van een tevreden gast krijgt, kun je zelf ook tevreden terugkijken. Daar doen we het tenslotte voor!”